„RAZEM – inicjatywy z obszaru ekonomii społecznej”

DZIAŁALNOŚĆ OWES


28.01.2025 WSPARCIE FINANSOWE
W RAMACH PROJEKTU ,,RAZEM – INICJATYWY Z OBSZARU EKONOMII SPOŁECZNEJ”
– SUBREGION PUŁAWSKI

Z przyjemnością informujemy, iż z dniem 03.02.2025 r. rozpoczynamy nabór wniosków na wszystkie formy wsparcia finansowego przewidziane w projekcie:

  1. Dotacje na utworzenie miejsca pracy (35 miejsc pracy), w tym:
    1. wsparcie dla nowotworzonych przedsiębiorstw społecznych lub podmiotów ekonomii społecznej przekształcanych w przedsiębiorstwa społeczne,
    2. wsparcie dla istniejących przedsiębiorstw społecznych, niekorzystających ze wsparcia finansowego na utworzenie i utrzymanie miejsc pracy,
    3. wsparcie dla istniejących przedsiębiorstw społecznych, korzystających ze wsparcia finansowego na utworzenie i utrzymanie miejsc pracy.

  2. Dotacje na utrzymanie miejsca pracy, w tym:
    1. wsparcie finansowe na utrzymanie miejsca pracy w wymiarze pełnego etatu przez 12 miesięcy (22 miejsca pracy),
    2. wsparcie finansowe na utrzymanie miejsca pracy w wymiarze 1/2 etatu przez 12 miesięcy (13 miejsc pracy).

  3. Dofinansowanie realizacji indywidualnego planu reintegracyjnego,
    o którym mowa w art. 6 ust. 1 ustawy z dnia 5 sierpnia 2022 r. o ekonomii społecznej (w formie refundacji wydatków).

    Zaleca się, aby działania zawarte w planach reintegracyjnych, na które PS ubiega się o dofinansowanie, były realizowane przez podmioty zatrudnienia socjalnego. Zachęcamy do zapoznania się z ofertą CIS i KIS przedstawioną w internetowej bazie prowadzonej przez Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej https://rjps.mrips.gov.pl


Kwota dotacji na utworzenie jednego miejsca pracy wynosi 31 229 PLN

Kwota dotacji na utrzymanie jednego miejsca pracy wynosi 32 400 PLNł (pełny etat), 16 200 zł (1/2 etatu)

Kwota dofinansowania realizacji indywidualnego planu reintegracyjnego na jednego pracownika wynosi około 2 000 PLN


NABÓR NA WSZYSTKIE FORMY WSPARCIA TRWA OD 3 LUTEGO 2025 R. DO 14 MARCA 2025 R.


O PRZYZNANIE WSPARCIA FINANSOWEGO W POSTACI DOTACJI NA UTWORZENIE I UTRZYMANIE MIEJSCA PRACY, MOGĄ UBIEGAĆ SIĘ WYŁĄCZNIE:

  1. osoby fizyczne zamieszkujące na terenie subregionu puławskiego (zgodnie z definicją KC) pod warunkiem przynależności do minimum jednej ze wskazanych grup osób, o których mowa w art. 2 pkt. 6 ustawy z dnia 5 sierpnia 2022 r. o ekonomii społecznej,
  2. podmioty ekonomii społecznej, posiadające jednostkę organizacyjną na terenie subregionu puławskiego, pod warunkiem uzyskania statusu przedsiębiorstwa społecznego zgodnie z ustawą z dnia 5 sierpnia 2022 r. o ekonomii społecznej, przed upływem 6 miesięcy od dnia utworzenia miejsca pracy,
  3. przedsiębiorstwa społeczne posiadające jednostkę organizacyjną na terenie subregionu puławskiego, pod warunkiem posiadania statusu przedsiębiorstwa społecznego zgodnie z ustawą z dnia 5 sierpnia 2022 r. o ekonomii społecznej.

O PRZYZNANIE DOFINANSOWANIA REALIZACJI INDYWIDUALNEGO PLANU REINTEGRACYJNEGO, MOGĄ UBIEGAĆ SIĘ WYŁĄCZNIE:

  1. przedsiębiorstwa społeczne posiadające jednostkę organizacyjną na terenie subregionu puławskiego, pod warunkiem posiadania statusu przedsiębiorstwa społecznego zgodnie z ustawą z dnia 5 sierpnia 2022 r. o ekonomii społecznej.

Zachęcamy do zapoznania się z „Regulaminem przyznawania środków finansowych” oraz dokumentami wymaganymi przy ubieganiu się o wsparcie.

POBIERZ: REGULAMIN PRZYZNAWANIA ŚRODKÓW FINANSOWYCH W RAMACH PROJEKTU


Dokumenty można składać za pośrednictwem Poczty Polskiej lub firm kurierskich oraz osobiście w OWES
”RAZEM - INICJATYWY Z OBSZARU EKONOMII SPOŁECZNEJ”:

EUROPEJSKI DOM SPOTKAŃ – FUNDACJA NOWY STAW
ul. 3 Maja 18/5a,
20-078 Lublin


UWAGA!

W przypadku składania dokumentów za pośrednictwem Poczty Polskiej liczy się data ich nadania (data stempla pocztowego). W przypadku nadawania dokumentów za pośrednictwem firm kurierskich liczy się data ich wpływu do OWES.


WYMAGANE ZAŁĄCZNIKI


1. ZAŁĄCZNIKI DO ZŁOŻENIA W RAMACH WSPARCIA FINANSOWEGO – DOTACJA NA UTWORZENIE ORAZ UTRZYMANIE MIEJSCA PRACY

  • Potwierdzenie ukończenia wsparcia animacyjno – doradczego (kopia listy obecności z minimum jednego spotkania z animatorem lokalnym i/lub minimum jednego spotkania z doradcą kluczowym
  • Kopie dokumentów zawierających numer NIP i Regon (np. wydruk z KRS) – dotyczy istniejących przedsiębiorstw społecznych oraz podmiotów ekonomii społecznej przekształcanych w przedsiębiorstwa społeczne
  • Kopia statutu / umowy spółki / akt notarialny o powołaniu fundacji Wnioskodawcy– dotyczy istniejących przedsiębiorstw społecznych oraz podmiotów ekonomii społecznej przekształcanych w przedsiębiorstwa społeczne
  • Biznesplan -  Załącznik nr 1 do Wniosku o przyznanie środków finansowych
  • Harmonogram rzeczowo – finansowy -  Załącznik nr 2 do Wniosku o przyznanie środków finansowych
  • Wniosek o przyznanie wsparcia na utrzymanie miejsca pracy – Załącznik nr 3 do Wniosku o przyznanie środków finansowych
  • Życiorys osób planowanych do zatrudnienia – Załącznik nr 4 do Wniosku o przyznanie środków finansowych
  • Oświadczenie osoby, która zostanie zatrudniona na nowo utworzonym stanowisku pracy – Załącznik nr 5 do Wniosku o przyznanie środków finansowych
  • Opinia doradcy biznesowego – Załącznik nr 6 do Wniosku o przyznanie środków finansowych
  • Oświadczenie o niekorzystaniu z innej pomocy dotyczącej tych samych kosztów na które udzielana jest pomoc de minimis – Załącznik nr 7 do Wniosku o przyznanie środków finansowych
  • Oświadczenie o braku podwójnego finansowania działań finansowanych ze środków projektu ze środkami przeznaczonymi na wsparcie ekonomii społecznej w ramach KPO – Załącznik nr 8 do Wniosku o przyznanie środków finansowych
  • Oświadczenie o uzyskaniu statusu przedsiębiorstwa społecznego – Załącznik nr 9 do Wniosku o przyznanie środków finansowych
  • Oświadczenie o niezyskaniu pomocy de minimis – Załącznik nr 10 do Wniosku o przyznanie środków finansowych lub Oświadczenie o uzyskanej pomocy de minimis – Załącznik nr 11 do Wniosku o przyznanie środków finansowych
  • Oświadczenie o zatrudnieniu pracowników – Załącznik nr 12 do Wniosku o przyznanie środków finansowych
  • Oświadczenie o niepodleganiu wykluczeniu z dostępu do środków publicznych Załącznik nr 13 do Wniosku o przyznanie środków finansowych

POBIERZ: DOKUMENTY DO POBRANIA – DOTACJA NA UTWORZENIE ORAZ UTRZYMANIE MIEJSCA PRACY


2. ZAŁĄCZNIKI DO ZŁOŻENIA W RAMACH DOFINANSOWANIA REALIZACJI INDYWIDUALNEGO PLANU REINTEGRACYJNEGO:

  • Potwierdzenie uczestnictwa w spotkaniu ze specjalistą ds. reintegracji społecznej i zawodowej (kopia listy obecności z minimum jednego spotkania ze specjalistą ds. reintegracji społecznej i zawodowej)
  • Kopie dokumentów zawierających numer NIP i Regon (np. wydruk z KRS)
  • Indywidualny plan reintegracyjny, dla wszystkich osób, dla których podmiot ubiega się o przyznanie dofinansowania (kopia potwierdzona za zgodność z oryginałem),
  • Oświadczenie o niekorzystaniu z innej pomocy dotyczącej tych samych kosztów na które udzielana jest pomoc de minimis – Załącznik nr 1 do Wniosku o dofinansowanie do realizacji indywidualnego planu reintegracyjnego,
  • Oświadczenie o braku podwójnego finansowania działań wynikających z dofinansowania do realizacji indywidualnego planu reintegracyjnego – Załącznik nr 2 do Wniosku o dofinansowanie do realizacji indywidualnego planu reintegracyjnego ,
  • Oświadczenie o uzyskaniu statusu przedsiębiorstwa społecznego – Załącznik nr 3 do Wniosku o dofinansowanie do realizacji indywidualnego planu reintegracyjnego,
  • Oświadczenie o niezyskaniu pomocy de minimis – Załącznik nr 4 do Wniosku o dofinansowanie do realizacji indywidualnego planu reintegracyjnego lub Oświadczenie o uzyskanej pomocy de minimis – Załącznik nr 5 do Wniosku o dofinansowanie do realizacji indywidualnego planu reintegracyjnego
  • Oświadczenie o niepodleganiu wykluczeniu z dostępu do środków publicznych Załącznik nr 6 do Wniosku o przyznanie środków finansowych

POBIERZ: DOKUMENTY DO POBRANIA – DOFINANSOWANIE REALIZACJI IPR


KARTA OCENY:

DOTACJA NA UTWORZENIE ORAZ UTRZYMANIE MIEJSCA PRACY

DOFINANSOWANIE REALIZACJI INDYWIDUALNEGO PLANU REINTEGRACYJNEGO


Wszelkie informacje udzielane są pod nr tel.:   507 114 740



ARCHIWUM OWES



facebook